PONG arkaad

Väga pikka aega on mul do-to listis teha mingi pihukonsool Raspberry Pi ja RetroPie põhjal, aga see kuidagi venib ja venib, kuna tõenäoliselt teeks selle pigem riiulisse ja oma retromänge ikka mängiks N3DS või PS Vita peal. Aga ühel heal päeval “mängisin” Arduinoga ja kuidagimoodi kargas pähe PONG. Ja miks mitte siis “riiulisse teha” üks Arduino peal retro-arkaad. Ussimängu olen kunagi ajaviiteks valmis pusinud Pythonis – mis see PONG siis ära ei ole. Otsisingi siis oma kola seast välja Arduino MEGA, 3,5 tollise LCD ja ühe poteka ning andsin tuld. Ega ma ise suurem asi progeja pole, seetõttu läks kogu kupatusega omajagu aega, aga samas õppisin palju. Õppisin aru saama tõusunurkadest koordinaatteljestikus selle kuradima “palli” liikumise tõttu. Sain hakkama isegi ühe lollimat sorti AI-ga, kuna mängus vastane võiks ju ka veits pinget pakkuda. Enda jaoks võib-olla suurim õppetund oli just objektorienteeridud progemise kasutamine – varem seda pigem vältinud, kuna lõpuni kõigest aru ei saanud, aga nüüdsest on see minu jaoks pigem vältimatu teema.

Nüüdseks oli olemas töötav soft ning kuidagi “rippmontaažis” elektroonika ja vaja asi kuidagi viisakalt tooteks vormistada. Valmistootel tahtsin kasutada Arduino MEGA venda PRO MEGA vms – noh see väiksem variant MEGA-st. Toda lihtsam korpusesse panna ja tal toiteks ka olemas kohe micro-USB pesa, mis võimaldaks suvalise telefoni vms laadijaga mängu toita. Lisaks potekale oli juhtimiseks ka üht surunuppu vaja ja “heliefektide” jaoks väikest kõlarit. Surunupule läks häirete valtimiseks signaalis ka takisti. Ja loomulikult LCD.

Kui vajalik elektroonika olemas, tegutsesin edasi arvutis Fusion360 nimelise 3d mudeldamise programmiga. Tegin enamus elektroonikast mudelid, et korpuse tegemisel paremini aru saada kuhu ja mis ja kuidas. Ja üldiselt sai korpus päris hea. Kindlasti saaks siit-sealt paremini, aga sellise projektiga pole mõtet juppe uuesti teha liiga palju ja parem lihtsalt õppetunnid kaasa võtta järgmistesse projektidesse. Igatahes kui mudel nägi välja meelepärane, ajasin oma viimase 3d-printeri kuumaks ja printisin kõik jupid välja.

Nüüd veel proovisin, kas kõik omavahel kenasti sobib – ei sobinud… Nimelt selgus, et printeri täisnurksus pole päris korras ja noh, selliste suuremate detailidega annab tunda.. Aga uusi juppe siiski ei hakanud tegema, vaid abiks tuli nuga, käi, viil jms tööriistad ;). Järgmiseks oli vaja detailid üle värvida. Ok, oleks ju võinud kasutada vastavat värvi plastikut ka, aga värvimine tundus ka päris hea variant. Värvisin jupid tavalise pintsliga ja akrüülvärvidega ning hiljem lakkisin mingi suvalise “autolakiga”.

Nüüd siis oli paras aeg asi kokku laduda. LCD ja Arduino liimisin kuumaliimiga omale kohale. Poteka nupp samamoodi. Kõlar istub üsna tihedalt oma pesas, aga tilk “superliimi” läks ikka vahele. Juhtmed ühenduseks said nüüd korralikult joodetud. Korpuse istuga kohad said üsna tihedad ja head, aga igaks juhuks läks tilk liimi vahele igale poole. Ainult põhi sai disainitud kruvidega kinnitamiseks. Ja nii sai too ka alla. Lõppviimistluseks liimisin veel kruvide kohale vilditükid. Eks kummijalad oleks parem, aga kahepoolse teibiga vilt oli kohe võtta ja nii jäi. Ja sedasi saigi aparaat valmis.

Kindlasti võib nuriseda siin-seal, aga ise olen lõpptulemusega väga rahul. Õppisin selle projektiga ikka väga palju, nii Arduino programmeerimist, 3d-mudeldamist kui ka lihtsalt värvimist :D. Huvitav tõsiasi, et kui kunagi PONG mäng välja tuli, oli see suur asi videomängude ajaloos. Nüüd aga võib igaüks enda PONG-i ehitada ja seda suhtelisel lihtsalt.

Lisan ka 3d-mudelid, skeemi kui ka Arduino faili, et soovi korral ise arkaadimasin valmis ehitada. Panin ka Fusioni faili igaks petteks kui peaks olema soovi muuta mudeleid. Lisaks on olemas ka nimekiri koos linkidega vajaminevale elektroonikale.

https://drive.google.com/open?id=19QE0ZBnzLKWHnYcAJLZJDQalgi8FyaZs

Kena isetegemist kõigile ;)!

Lisa kommentaar